Logo zutphensekoerier.nl


Bezoekers tijdens de tentoonstelling World Press Photo 2018, afgelopen juli in de Walburgiskerk te Zutphen.
Bezoekers tijdens de tentoonstelling World Press Photo 2018, afgelopen juli in de Walburgiskerk te Zutphen. (Foto: Patrick van Gemert, Patrick van Gemert/Zutphens Persbureau)

Eerste lustrum voor World Press Photo in Zutphen

ZUTPHEN - Bijna tienduizend mensen bezochten de World Press Photo-tentoonstelling afgelopen zomer in Zutphen, ondanks dat het ruim drie weken lang tropisch weer was. Vol enthousiasme heeft het bestuur van de organiserende stichting Zutphen: Doen! daarom een optie genomen bij de internationale World Press Photo-organisatie om van vrijdag 12 juli tot en met zondag 4 augustus 2019 de winnende foto's van dit jaar in Zutphen te tonen.

Dit kan natuurlijk niet zonder de hulp van veel mensen en de steun van sponsors. „We hebben tot nu toe steeds veel steun uit het bedrijfsleven gekregen. Ook voor komend jaar hopen we dat bedrijven weer hun naam aan de tentoonstelling willen verbinden", aldus voorzitter Peter Meulenbroek. „We willen niet zomaar onze hand ophouden, we gaan een partnership aan met onze sponsors en stimuleren ze om zelf het evenement te benutten voor hun relatiemanagement. Dat blijkt goed te werken. World Press Photo is een prestigieuze fotowedstrijd met internationale faam. We zijn er trots op dat we al vier indrukwekkende tentoonstellingen in Zutphen konden tonen. De foto's drukken je toch steeds weer met de neus op de feiten: ze zijn een verzameling van wat er in het voorbije jaar wereldwijd is gebeurd. Dat World Press Photo afgelopen jaar voor het eerst ook foto's selecteerde in de categorie milieu vinden wij een waardevolle aanvulling."

Behalve het bestuur, vijf ondernemers uit Zutphen en Vorden, werken nog eens zo'n 25 mensen vrijwilliger mee om de tentoonstelling in Zutphen tot een succes te maken. Ze bemensen de kassa, geven toelichting op de foto's en delen bijvoorbeeld flyers uit. Binnenkort komen ze weer bij elkaar om de afgelopen tentoonstelling te evalueren en de plannen voor volgend jaar, het eerste lustrum, te bespreken.

Fotobijschrift:

World Press Photo Zutphen 2018 is georganiseerd door de stichting Zutphen: Doen! en werd mede mogelijk dankzij de VIP-sponsors Print2Pack, SOBZ, Achterhoek Nieuws, Rabobank en 1-Alert Flexgroup, en de sponsors Arriva bus- en treinvervoer, Auxzenze ICT oplossingen, Bonsen Reuling accountants-belastingadviseurs, Crystal Park New Media, Dijkman Bouw BV, Eijerkamp Wonen Slapen, Hampshire Hotels, JPR Advocaten, Qlip, Spar City en Thoma Post makelaars en een subsidie van de gemeente Zutphen.

Meer berichten




Wat vindt u?

Roetveegpiet of niet?



Reageren!

Shopbox